14/6-10 Söndag, Tävling och flytt + mycket mer!!!

När jag och Moa vakande åt vi några mackor med nutella på innan vi började att städa, igen! klockan 3 tävlade jag i spjut på V-vallen i Växjö. Sen städade vi det sista och packa in allt i bilden för att köra hem allt till Emmaboda hos mina föräldrar under sommaren. Jag får min nya lägenhet den 1 Augusti! :D. Slog i knät i en dörrkarm också så nu har jag bandage och kan inte böja knät :(


 *******************

15/6 ördags.. :P

I lördags var jag ganska sliten efter veckan, förlite sömn och för myk alkohol, så jag sov länge! Jag hade ingen frukost hemma, men som tur var hittade jag ett glasspaket i frysen! På kvällen kom min syrra inte till min i växjö för att hjälpa mig att städa och packa saker, skulle flytta dagen efter. Blev inte jättemycket städande eller packande precis. Istället gick vi först till McDonald's och sen till affären och köpte godis, rostbröd och nutella. Lite senare blev det pizza, öl och fotboll och klockan 01.00 gick vi till krogen och träffade några trevliga killar ;P kom väl hem klockan 04.00 och krogen stängde kockan 02.00. Hade väl inte varit så farligt i vanligafall men nu var det ju så att jag skulle tävla på söndagen, dagen efter. Blev ett antal cider den kvällen också och jag kan ju säga att det var både den FÖRSTA och SISTA gången jag drack innan en tävling!! Men man lever ju bara en gång så...........

 *************** 

BÖDA SAND

Jag kanske ska berätta att jag kommer vara ölänning de komman 7 veckorna! Jag jobbar nämligen i gatuköket & glassbaren på BÖDA SAND, sveriges största camping som ligger på ölands norra udde. Jag kommer alltså bo i en husvagn i 7 veckor, de ni ;) och på högsesongen då kan jag säga , då händer det grejer......

 ***************

En kvälls-sväng på stranden

Sen klockan 4 har det varit nästa klarblå himmel så när jag kom hem från affären gick jag ner till stranden en sväng och satt mig i sanden med solen i ryggen, tittade ut över havet och lysnnade på sommarmusik! Råkade dock tappa min kamera i sanden så nu går inte linsgrejen igen , klumpigt!

 ***************'

jobbade 10.30-21.00

Tjo på er! Jag har jobbat hela dagen från 10.30-21.00 och när jag kom hem var jag tvunget att städa i husvagnen (famlijen kommer imon). Sen duschade jag och nu kom jag nyss från disken gahh vilke dag! Men imorgon är jag ledig! :D Men det är alltså därför jag inte uppdaterat i dag. Och vet ni? Man blir typ inte hungrig när man jobbar i gatukök!! Och jag som brukar äta som en häst i vanligafall!

Detta har jag ätit idag:
Frukost - Havregrynsgröt
Lunch - en halv vattenmelon
Kvällsmat - ett knäckebröd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0